V minulém roce jsem slibovala zajímavé rozhovory. Než se vrhneme na závažnější témata ráda bych otevřela jedno, které je důležité pro stále více maminek na mateřské dovolené. Není tím nic jiného než vlastní seberealizace v podnikání. A protože jsme ženy, většinou se jedná o kreativní oblast. V současné době kraluje na sociálních sítích jistá Lucie Vojáčková. Je to okouzlující maminka na mateřské dovolené, která ke svým maminkovským a jiným schopnostem přidala ještě úspěch v kreativní oblasti a ten se jak víme, sem tam neodpouští, ale posúdte samy z rozhovoru, jak je souboj o přední příčky v „mateřském podnikání“ tvrdý.
Kdy vás napadlo vyrábět klipy na dudlíky?
Když bylo malému rok a já začala mít volnější večery, tak jsem chtěla začít něco tvořit, abych vypla hlavu.
Myslela jste si, že budete tak úspěšná?
Ani náhodou! Brala jsem to opravdu jen jako koníček. Na trhu jsou větší kapři než jsem já, ale pro mě je úspěch, že se ke mě zákaznice vrací! To je známka toho, že se má práce líbí.
Co vás k podnikání v této oblasti „nakoplo“?
Nakopl mě David (manžel). Ten mě neustále přemlouval, ať něco zkusím, něco vymyslím, že mi pomůže. Když vám někdo věří a máte podporu je to úplně jiný hnací motor.
Takže rozhodující roli mělo i dobré rodinné a finanční zázemí. Myslíte si, že se dá podnikat i bez této podpory? Je to v dnešní době možné?
Nejspíš ano, ale asi bych v této pozici byla opatrnější, co se týče investice.
Co bylo inspirací pro název vaší obchodní značky?
Prcek se jmenuje David a sem tam mu říkám Didi s Lu jsem se tam tak trochu přifařila, a když to vezmu sakum prásk, tak je to vlastně David (Di), Davídek (Di) a já :-D. (manžel, dítě, majitelka obchodní značky)
Kdo má na starost chod domácnosti?
Chod domácnosti je 100 procent na mě. 🙂
Jak dlouho zabere práce pro DidiLu?
Když beru pouze tvorbu, tak je to okolo čtyř hodin denně. Začnu když malej usne, a chodím spát kolem jedné v noci. Přes den pak chodím na poštu, ve chvilce kdy spí (dopo-odpolední spánek) vychystávám balíčky, vypisuji paragony, odpovídám na dotazy klientů, atd. Prakticky jsem stále v režimu ON. Ale já jsem za to vděčná, že rosteme.
Kdyby byla absence zázemí a financí i přesto by se vám chtělo podnikat?
Ano, ale začala bych s omezeným výběrem.
Máte někoho k ruce? Nebo jste sama strůjcem svého osudu?
Vše si dělám sama, chci mít věci pod kontrolou. Možná časem bych uvítala výpomoc s chystáním balíčků na poštu a pod. Se samotnou tvorbou ne, chci si být jistá její kvalitou. Jsem už taková.
Na začátku našeho rozhovoru jste si postěžovala, že vás určité maminky ,,parodují,, a doslova korálek po korálku napodobují vaši značku, váš osobitý styl.
Chcete jim něco vzkázat? Co si o tom myslíte?
Osobně jsem nikdy nekopírovala něčí styl. Ten si myslím, že by měl být rozpoznatelný jako rukopis, což se mi myslím daří. Bohužel jsem teď narazila na výrobce, pro kterého jsem nejspíš víc než jen inspirací. A když vám to píší i zákaznice, je to k pozastavení. Na druhou stranu co víc si přát, když se má práce líbí natolik, že mě někdo „paroduje“ napodobuje? Vzkázala bych jim ať si jdou vlastní cestou. Aby na sebe mohly být pyšné a říct si. Tohle jsem vytvořila já.
Co vám dává tato náplň veškerého volného času, ve kterém obvykle lidé relaxují a čerpají síly do dalšího dne?
Přece jenom, starost o takhle malé dítě jako máte vy je sama o sobě „na plný úvazek“…
Největším hnacím motorem jsou pro mě zprávy od zákaznic, člověk si vždy najde čas na to něco zkritizovat, ale v dnešní době času na pochvalu již tolik nezbývá. Já jsem velmi vděčná, že mi několikrát denně chodí tak nádherné řádky, že to opravdu zahřeje. Pak si řeknu: „Jo, to má smysl.“
Kdy si myslíte, že je nejvhodnější doba začít podnikat?
Myslím, že dnes přijít na trh s něčím novým, a vyplnit tak díru na trhu je opravdový kumšt. Já jsem chtěla dělat něco pro prcky a klipy splňovaly všechny moje požadavky. Kreativní činnost, díky které mohu uniknout z mateřské reality a nebylo nutné mít ze začátku vysoký kapitál.
Kdo vás ve vašem nápadu podporoval dál? Co kamarádi/kamarádky?
Nikdo kromě manžela to do poslední chvíle nevěděl. Pak mamka. Nechtěla jsem nic zakřiknout, tak proto jsem to držela v tajnosti, dokud DidiLu nespatřilo světlo světa. Podporu samozřejmě mám, spousta kamarádek si u mě objednává pro sebe i blízké a známé.
Kde vás mohou případní nový zákazníci kontaktovat?
Nejvíce jsem na fb DidiLu klipy na dudlíky, dále na instragramu a Fler.cz
A závěrem prosím popřejte něco maminkám, které s podnikáním na MD stále váhají…
Je to strašně těžký, protože všeho je všude dost, ale myslím, že pokud má člověk nápad, chuť a štěstí, tak by to zkusit měl, protože pak by mohl litovat, proč do toho nešel.
Děkuji za příjemný rozhovor a přeji do dalších let mnoho úspěchů, spokojenou rodinu a rostoucí firmu. Vám milé čtenářky potažmo čtenáři hodně sil, chuti a odvahy uplatnit se ve světě, kde je všeho dost a svoji pozici na trhu práce si musí každý tvrdě odpracovat.
Petra
Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..